پژو روآ یکی از خودروهای تولید داخل است که بر پایهی طراحی پرفروش پژو ۴۰۵ ساخته شد اما با تغییراتی در موتور و بدنه بازطراحی شد. این خودرو در ابتدا توسط شرکت ایرانخودرو بهعنوان نسخهای اقتصادیتر از پژو پارس و ۴۰۵ عرضه شد و توانست بهدلیل هزینه نگهداری پایین، قطعات در دسترس و مصرف سوخت مناسب، در میان خودروهای خانوادگی جایگاه قابلتوجهی پیدا کند. موتور روآ از نوع بنزینی چهار سیلندر است که در نسخههای اولیه با موتور OHV و در مدلهای بعدی با موتور OHC عرضه شد.
از نظر فنی، روآ خودرویی با ساختار ساده و مناسب برای استفاده روزمره است. سیستم فرمان آن به گونهای طراحی شده که کنترل خودرو در مسیرهای شهری و جادهای آسان باشد. همچنین، فضای داخلی خودرو نسبتاً جادار است و صندلیها بهگونهای تنظیم شدهاند که راحتی قابل قبولی برای راننده و سرنشینان فراهم شود. صندوق عقب نیز فضای کافی برای وسایل خانوادگی دارد و همین مسئله باعث شده این خودرو برای سفرهای کوتاهمدت شهری و بینشهری مناسب باشد.
شیشه فابریک پژو روآ
شیشه فابریک پژو روآ با دقت بالا طراحی و نصب شده تا دید راننده در شرایط مختلف حفظ شود و ایمنی خودرو در سطح مناسبی باقی بماند. ابعاد و انحنای شیشهها به گونهای انتخاب شده که هماهنگی کاملی با درها و سقف خودرو داشته باشد و مانع نفوذ باد یا صدا به داخل کابین شود. در بخش جلو، شیشهی بزرگ و شفاف خودرو میدان دید وسیعی در اختیار راننده قرار میدهد و کمک میکند تا در ترافیک شهری یا جادههای بینشهری کنترل بهتری روی مسیر داشته باشد.
شیشه عقب نیز بهصورت خمیده طراحی شده تا هنگام حرکت دندهعقب، دید مناسبی از اطراف فراهم کند. شیشههای جانبی پژو روآ نیز به نحوی طراحی شدهاند که باز و بسته شدن آنها بدون ایجاد صدا یا گیرکردن انجام میشود. نوارهای دور شیشه بهخوبی چسبکاری شدهاند تا از نفوذ گرد و غبار و رطوبت جلوگیری شود.
در مجموع، شیشه فابریک پژو روآ نقشی فراتر از یک پوشش ساده دارد؛ این قطعه ضمن حفظ ایمنی سرنشینان، شرایطی فراهم میکند که راننده دیدی دقیق و بدون مزاحمت نسبت به مسیر داشته باشد. طراحی دقیق و نصب استاندارد شیشهها در این خودرو موجب شده است تا در برابر فشار باد، تغییرات دما و لرزشهای جادهای، عملکردی مطمئن و پایدار داشته باشند.
شیشه فابریک
شیشه فابریک ماشین همان شیشهای است که در کارخانه تولید خودرو نصب میشود و به عنوان یکی از اجزای اصلی خودرو به حساب میآید. این شیشه توسط تولیدکنندگان معتبر ساخته میشود و تمامی استانداردهای ایمنی، کیفیت و دوام را دارد.
شیشه خودرو به عنوان یک محافظ بین داخل خودرو و محیط بیرون عمل میکند. این شیشه از سرنشینان در برابر شرایط مختلف جوی مانند گرما و سرما، باد و طوفان، باران، تگرگ و برف محافظت میکند.
شیشه جلو خودرو: شیشه جلو از دو یا چند لایه شیشه و یک لایه پلاستیک (مثل پی وی بی PVB) ساخته میشود که با فشار و حرارت به هم چسبانده میشوند. روش ساخت این شیشه به این صورت است که ابتدا دو لایه شیشه به اندازههای مناسب برش داده میشوند. سپس یک لایه نازک از پلاستیک PVB بین این دو لایه شیشه قرار میگیرد. این مجموعه تحت فشار و حرارت بالا در یک دستگاه مخصوص قرار داده میشود تا لایههای شیشه و پلاستیک به هم چسبیده و به صورت یکپارچه و مقاوم درآید . این فرآیند باعث میشود که شیشه جلوی خودرو استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد و در صورت شکستگی به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود و از آسیب به سرنشینان جلوگیری شود.
برای شیشههای عقب و جانبی خودرو: بیشتر خودروها، معمولاً از شیشههای سکوریت یا نشکن استفاده میشود. این نوع شیشهها در صورت ضربه و شکستگی، به دلیل الگوی خاص شکست، آسیب جدی به سرنشینان وارد نمیکنند.
به طور کلی، شیشه سکوریت در دمای 600 تا 800 درجه سانتیگراد پس از شکلدهی و برش، حرارت داده شده و سپس به سرعت سرد میشود. این فرآیند استحکام و مقاومت شیشه را پنج تا ده برابر افزایش میدهد. علاوه بر این، شوک حرارتی ناشی از سرد شدن سریع باعث میشود که در صورت ضربه شدید، شیشه به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود، که این امر میزان آسیبدیدگی به سرنشینان را کاهش میدهد.
همانطور که میدانید قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعههای فرابنفش خورشید میتواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت فرد داشته باشد و حتی خطر ابتلا به چندین بیماری مرتبط با تشعشعات خورشید را افزایش دهد. در ادامه توضیحاتی در مورد نور خورشید داده خواهد شد و سپس بررسی میکنیم که شیشه فابریک چه مقدار از این اشعهها مضر نور خورشید را حذف میکند.
اشعه UV
نور خورشید از سه بخش اصلی تشکیل شده است: نور مرئی، گرما (اشعه مادون قرمز) و پرتو فرابنفش (UV). پرتو فرابنفش خود به سه دسته تقسیم میشود:
- UVA با طول موج ۳۱۵ تا ۴۰۰ نانومتر
- UVB با طول موج ۲۸۰ تا ۳۱۵ نانومتر
- UVC با طول موج ۱۰۰ تا ۲۸۰ نانومتر
جو زمین بخش زیادی از اشعههای UVC را جذب میکند، در نتیجه پرتوی که به سطح زمین میرسد عمدتاً از نوع A و مقدار کمتری از نوع B است. اشعه UVB به دلیل طول موج کوتاهتر، انرژی بیشتری دارد و مستقیماً بر لایههای بیرونی پوست اثر میگذارد. همین ویژگی باعث میشود که عامل اصلی سوختگی پوست در برابر آفتاب باشد.
شیشههای فابریک خودرو، بهویژه در بخش جلو، توانایی نسبتاً خوبی در کاهش شدت تابش اشعه UVB دارند و به همین دلیل تا حدودی از سوختگیهای ناشی از آن جلوگیری میکنند. با این حال، این نوع شیشهها قادر نیستند به طور کامل جلوی عبور اشعه UVA و همچنین گرمای ناشی از مادون قرمز را بگیرند.
اگر بهدنبال محافظت بیشتر در برابر اشعههای مضر خورشید و کاهش محسوس دمای کابین خودرو هستید، شیشه سولار پژو روآ گزینهای بسیار مناسب و حرفهایست.







نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.