هیوندای توسان 2008 یکی از شاسیبلندهای محبوب این برند کرهای است که در دهه 2000 توانست با ترکیب ظاهر جذاب، فضای جادار و عملکرد قابلاعتماد، جای خود را در بازار محکم کند. این مدل با ابعاد متناسب و طراحی هماهنگ، هم برای استفاده شهری و هم برای سفرهای طولانی مناسب است. سیستم تعلیق این خودرو برای کاهش تکانهای مسیر طراحی شده تا سرنشینان در سفرهای طولانی احساس خستگی نکنند. داخل کابین نیز با تمرکز بر راحتی سرنشینان شکل گرفته است؛ صندلیها در موقعیت مناسبی قرار دارند و فضای کافی برای سر و پا در هر دو ردیف وجود دارد. همچنین، صندوق وسیع آن، توسان را به گزینهای مناسب برای خانوادهها یا سفرهای جادهای تبدیل کرده است.
از نظر امکانات، هیوندای توسان 2008 در زمان خود جزو خودروهای مجهز محسوب میشد. وجود سیستم تهویه مناسب، سانروف برقی در برخی تیپها، قفل مرکزی، شیشهبالابرهای برقی و آینههای قابل تنظیم از جمله ویژگیهایی هستند که راحتی راننده و سرنشینان را افزایش میدهند. فرمان این خودرو بهسادگی میچرخد و طوری طراحی شده که راننده در مسیرهای شهری و جادهای کنترل کاملی روی خودرو داشته باشد. این مدل از نظر ایمنی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد و در نسخههای مختلف به کیسههای هوا برای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم توزیع الکترونیکی نیرو مجهز شده است. به همین دلیل، توسان 2008 همچنان پس از سالها استفاده، بین خریداران خودروهای کارکرده، محبوبیت دارد.
شیشههای فابریک توسان ۲۰۰۸
شیشههای فابریک هیوندای توسان 2008 با دقت بالا متناسب با طراحی بدنه و ابعاد دقیق خودرو ساخته شدهاند تا دید راننده در شرایط مختلف جوی حفظ شود. این شیشهها بهگونهای طراحی شدهاند که در برابر باد، گرد و غبار و تغییرات دما مقاومت کافی داشته باشند. در بخش جلو، شیشه با زاویهای مناسب نصب شده تا میدان دید وسیعی در اختیار راننده قرار دهد و در هنگام بارندگی یا رانندگی در شب، وضوح دید راننده کاهش پیدا نکند.
شیشههای جانبی خودرو نیز طوری تعبیه شدهاند که نور بیرونی را بهاندازهی متعادل وارد کابین کنند و از تابش مستقیم نور به چشمان سرنشینان جلوگیری شود. آینههای جانبی هم در امتداد این طراحی قرار دارند تا دید کامل نسبت به اطراف خودرو فراهم باشد. شیشه عقب نیز دارای خطوط المنت گرمایش است که به راننده کمک میکند تا در روزهای سرد یا مهآلود، بخار یا یخ روی شیشه را بهسرعت از بین ببرد و دید بهطور کامل باز شود.
هماهنگی کامل شیشههای فابریک توسان 2008 با لبهها و دور درها باعث شده هنگام حرکت در سرعتهای بالا، صدای باد وارد کابین نشود. همچنین، نوارهای دور شیشهها بهطور دقیق نصب شدهاند تا از نفوذ آب و گرد و خاک جلوگیری کنند. بهطور کلی، شیشههای این خودرو علاوه بر جنبهی زیبایی، نقش مهمی در ایمنی و آسایش سرنشینان دارند.
شیشه فابریک
شیشه فابریک ماشین همان شیشهای است که در کارخانه تولید خودرو نصب میشود و به عنوان یکی از اجزای اصلی خودرو به حساب میآید. این شیشه توسط تولیدکنندگان معتبر ساخته میشود و تمامی استانداردهای ایمنی، کیفیت و دوام را دارد.
شیشه خودرو به عنوان یک محافظ بین داخل خودرو و محیط بیرون عمل میکند. این شیشه از سرنشینان در برابر شرایط مختلف جوی مانند گرما و سرما، باد و طوفان، باران، تگرگ و برف محافظت میکند.
شیشه جلو خودرو: شیشه جلو از دو یا چند لایه شیشه و یک لایه پلاستیک (مثل پی وی بی PVB) ساخته میشود که با فشار و حرارت به هم چسبانده میشوند. روش ساخت این شیشه به این صورت است که ابتدا دو لایه شیشه به اندازههای مناسب برش داده میشوند. سپس یک لایه نازک از پلاستیک PVB بین این دو لایه شیشه قرار میگیرد. این مجموعه تحت فشار و حرارت بالا در یک دستگاه مخصوص قرار داده میشود تا لایههای شیشه و پلاستیک به هم چسبیده و به صورت یکپارچه و مقاوم درآید . این فرآیند باعث میشود که شیشه جلوی خودرو استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد و در صورت شکستگی به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود و از آسیب به سرنشینان جلوگیری شود.
برای شیشههای عقب و جانبی خودرو: بیشتر خودروها، معمولاً از شیشههای سکوریت یا نشکن استفاده میشود. این نوع شیشهها در صورت ضربه و شکستگی، به دلیل الگوی خاص شکست، آسیب جدی به سرنشینان وارد نمیکنند.
به طور کلی، شیشه سکوریت در دمای 600 تا 800 درجه سانتیگراد پس از شکلدهی و برش، حرارت داده شده و سپس به سرعت سرد میشود. این فرآیند استحکام و مقاومت شیشه را پنج تا ده برابر افزایش میدهد. علاوه بر این، شوک حرارتی ناشی از سرد شدن سریع باعث میشود که در صورت ضربه شدید، شیشه به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود، که این امر میزان آسیبدیدگی به سرنشینان را کاهش میدهد.
همانطور که میدانید قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعههای فرابنفش خورشید میتواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت فرد داشته باشد و حتی خطر ابتلا به چندین بیماری مرتبط با تشعشعات خورشید را افزایش دهد. در ادامه توضیحاتی در مورد نور خورشید داده خواهد شد و سپس بررسی میکنیم که شیشه فابریک چه مقدار از این اشعهها مضر نور خورشید را حذف میکند.
اشعه UV
نور خورشید از سه بخش اصلی تشکیل شده است: نور مرئی، گرما (اشعه مادون قرمز) و پرتو فرابنفش (UV). پرتو فرابنفش خود به سه دسته تقسیم میشود:
- UVA با طول موج ۳۱۵ تا ۴۰۰ نانومتر
- UVB با طول موج ۲۸۰ تا ۳۱۵ نانومتر
- UVC با طول موج ۱۰۰ تا ۲۸۰ نانومتر
جو زمین بخش زیادی از اشعههای UVC را جذب میکند، در نتیجه پرتوی که به سطح زمین میرسد عمدتاً از نوع A و مقدار کمتری از نوع B است. اشعه UVB به دلیل طول موج کوتاهتر، انرژی بیشتری دارد و مستقیماً بر لایههای بیرونی پوست اثر میگذارد. همین ویژگی باعث میشود که عامل اصلی سوختگی پوست در برابر آفتاب باشد.
شیشههای فابریک خودرو، بهویژه در بخش جلو، توانایی نسبتاً خوبی در کاهش شدت تابش اشعه UVB دارند و به همین دلیل تا حدودی از سوختگیهای ناشی از آن جلوگیری میکنند. با این حال، این نوع شیشهها قادر نیستند به طور کامل جلوی عبور اشعه UVA و همچنین گرمای ناشی از مادون قرمز را بگیرند.
اگر بهدنبال محافظت بیشتر در برابر اشعههای مضر خورشید و کاهش محسوس دمای کابین خودرو هستید، شیشه سولار توسان 2008 گزینهای بسیار مناسب و حرفهایست.







نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.