بی ام و M6 کروک (2005–2010) نماد ترکیب قدرت خالص، طراحی اسپرت و فناوری پیشرفته است. با موتور V10 نفسگیر و طراحی زیبا هنوز هم پس از دو دهه، طرفداران پر و پا قرصی دارد، این خودرو نه تنها یک شاهکار مهندسی، بلکه یک نماد فرهنگی در دنیای خودروهای اسپرت محسوب میشود. از ویژگیهای بارز این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
-
مشخصات فنی موتور
موتوری با قدرت 507 اسب بخار در 7750 دور بر دقیقه و 520 نیوتنمتر گشتاور در 6100 دور بر دقیقه دارد.
10 سیلندر با آرایش V و دارای فناوری بالاسری متغیر (Bi-VANOS) برای بهینهسازی عملکرد در تمام دورها است.
-
سیستمهای انتقال قدرت:
گیربکس نیمهاتوماتیک 7 سرعته با قابلیت تعویض دنده در 0.1 ثانیه.
11 حالت رانندگی شامل تنظیمات دستی و اتوماتیک هوشمند.
-
مصرف سوخت و آلایندگی
با وجود قدرت بالا، بی ام و M6 کروک 2005–2010 مصرف سوخت نسبتاً بالایی دارد. مصرف متوسط این خودرو در بزرگراه حدود 12 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
-
فضای داخلی خودرو
فضای داخلی بی ام و M6 کروک 2005–2010 با استفاده از مواد باکیفیت مانند چرم و فیبر کربن، حس لوکس و راحتی را به نمایش میگذارد.صندلیها با پوشش چرم و دوختهای ظریف، حسی از شیکی و راحتی ایجاد میکنند. تمام اجزای داخلی با دقت بالا ساخته شدهاند و کیفیت ساخت برتر خود را نشان میدهند.
فضای داخلی برای سرنشینان جلو و عقب به اندازه کافی راحت است. صندوق عقب با ظرفیت 450 لیتر با قابلیت جمعشدن صندلیهای عقب، فضای کافی برای باربرداری را فراهم میکند.
-
ایمنی و سیستمهای کمک راننده
این خودرو با سیستمهای ایمنی پیشرفته ترمز اضطراری خودکار (Automatic Emergency Braking) و کنترل پایداری دینامیک (Dynamic Stability Control) و کیسههوای جانبی پردهای، ایمنی سرنشینان را تضمین میکند.
-
فناوریهای پیشرفته:
-
- صفحه نمایش 8.8 اینچی با قابلیت کنترل مسیریابی، صدا و تنظیمات خودرو.
- دستیار صوتی برای تنظیم دما یا انتخاب آهنگ.
- سیستم صوتی Bang & Olufsen با ویژگیهای زیر:
- 13 اسپیکر با خروجی 825 وات.
- پشتیبانی از فرمتهای DVD-Audio و 5.1 ساراند.
- صندلیهای M Sport با ویژگی تنظیم الکترونیکی 18 حالته با قابلیت گرمایش و تهویه.
- سیستم تعلیق Adaptive Drive برای تنظیم خودکار سختی کمکفنرها بر اساس شرایط جاده.
- هدآپ دیسپلی (HUD): نمایش سرعت، دور موتور و مسیریابی روی شیشه جلو.
شیشه فابریک بی ام و M6 کروک (2005–2010) یکی از اجزای حیاتی این خودروی اسپرت لوکس است که نه تنها ایمنی سرنشینان را تضمین میکند، بلکه به طراحی پر ابهت و آیرودینامیک این مدل خاص نیز هویت میبخشد. استفاده از شیشه اصلی فابریک (OEM) برای حفظ ارزش خودرو، عملکرد دقیق سنسورهای رین (باران) و کالیبراسیون سیستمهای پیشرفته مانند هدآپ دیسپلی (HUD) ضروری است.
شیشه فابریک
شیشه فابریک ماشین همان شیشهای است که در کارخانه تولید خودرو نصب میشود و به عنوان یکی از اجزای اصلی خودرو به حساب میآید. این شیشه توسط تولیدکنندگان معتبر ساخته میشود و تمامی استانداردهای ایمنی، کیفیت و دوام را دارد.
شیشه خودرو به عنوان یک محافظ بین داخل خودرو و محیط بیرون عمل میکند. این شیشه از سرنشینان در برابر شرایط مختلف جوی مانند گرما و سرما، باد و طوفان، باران، تگرگ و برف محافظت میکند.
شیشه جلو خودرو: شیشه جلو از دو یا چند لایه شیشه و یک لایه پلاستیک (مثل پی وی بی PVB) ساخته میشود که با فشار و حرارت به هم چسبانده میشوند. روش ساخت این شیشه به این صورت است که ابتدا دو لایه شیشه به اندازههای مناسب برش داده میشوند. سپس یک لایه نازک از پلاستیک PVB بین این دو لایه شیشه قرار میگیرد. این مجموعه تحت فشار و حرارت بالا در یک دستگاه مخصوص قرار داده میشود تا لایههای شیشه و پلاستیک به هم چسبیده و به صورت یکپارچه و مقاوم درآید . این فرآیند باعث میشود که شیشه جلوی خودرو استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد، و در صورت شکستگی به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود و از آسیب به سرنشینان جلوگیری شود.
برای شیشههای عقب و جانبی خودرو: بیشتر خودروها، معمولاً از شیشههای سکوریت یا نشکن استفاده میشود. این نوع شیشهها در صورت ضربه و شکستگی، به دلیل الگوی خاص شکست، آسیب جدی به سرنشینان وارد نمیکنند.
به طور کلی، شیشه سکوریت در دمای 600 تا 800 درجه سانتیگراد پس از شکلدهی و برش، حرارت داده شده و سپس به سرعت سرد میشود. این فرآیند استحکام و مقاومت شیشه را پنج تا ده برابر افزایش میدهد. علاوه بر این، شوک حرارتی ناشی از سرد شدن سریع باعث میشود که در صورت ضربه شدید، شیشه به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود، که این امر میزان آسیبدیدگی به سرنشینان را کاهش میدهد.
همانطور که میدانید قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعههای فرابنفش خورشید میتواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت فرد داشته باشد و حتی خطر ابتلا به چندین بیماری مرتبط با تشعشعات خورشید را افزایش دهد. در ادامه توضیحاتی در مورد نور خورشید داده خواهد شد و سپس بررسی میکنیم که شیشه فابریک چه مقدار از این اشعهها مضر نور خورشید را حذف میکند.
اشعه UV
آفتاب از سه جزء نور، گرما(اشعه مادون قرمز) و پرتو فرابنفش تشکیل شدهاست. پرتو فرابنفش به سه گروه A (طول موج ۳۱۵ تا ۴۰۰ نانومتر)، B (طول موج ۲۸۰ تا ۳۱۵ نانومتر) و C (طول موج ۱۰۰ تا ۲۸۰ نانومتر) تقسیم میشود. جو زمین تقریبا تمام امواج گروه C را جذب کرده و پرتو فرابنفش که به زمین میرسد بیشتر از گروه A و مقداری هم از گروه B تشکیل شده است.
طول موج گروه B به وسیله شیشههای فابریک تا حدودی جذب میشود.اشعه گروه B طول موج کوتاهتر و قدرت بیشتری نسبت به اشعه گروه Aدارد. این اشعه روی لایه خارجی پوست تاثیر میگذارد. و این اشعه باعث سوختگی پوست میشود.
شیشه فابریک مقدار زیادی از اشعه فرابنفش گروه B را حذف میکند و از سوختگی شدید پوست جلوگیری میکند. البته شیشههای فابریک، اشعه فرابنفش گروه A و اشعه مادون قرمز را از خود عبور میدهند.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.