بی ام و i8 مدل 2015–2016، نه تنها یک خودروی اسپرت، بلکه نمادی از تحول صنعت خودروسازی است! این هیبرید پلاگین دوگانه سوز، با طراحی فراسرعتی و فناوری پیشرفته، مرزهای مهندسی را جابجا کرد. تصور کنید پشت فرمانی نشستهاید که همزمان از قدرت یک موتور بنزینی سه سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی بهره می برد؛ گویی یک فضاپیما را هدایت میکنید! رقیبانی مانند تسلا مدل اس یا پورشه 918 اسپایدر شاید در میدان سرعت بدرخشند، اما i8 با ترکیب بی نظیر «کارایی» و «نمایشگری»، به شاهکاری فراموش نشدنی تبدیل شده است. از ویژگیهای کلیدی این خودروی آینده نگر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
مشخصات فنی موتور
بی ام و i8 از یک موتور سه سیلندر توربوشارژ 1.5 لیتری (کد B38) به همراه موتور الکتریکی در محور جلو بهره میبرد. این ترکیب، عملکردی همردهی ابرخودروها را ارائه میدهد.
قدرت 369 اسب بخار (228 اسب از موتور بنزینی +141 اسب از موتور الکتریکی).
گشتاور 570 نیوتنمتر
شتاب 0-100 کیلومتر: 4.4 ثانیه (با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک).
سیستمهای انتقال قدرت:
- گیربکس:6 سرعته اتوماتیک (برای موتور بنزینی عقب) + گیربکس 2 سرعته (برای موتور الکتریکی جلو).
- سیستم محرک تمام چرخ (eAWD) با توانایی حرکت تمام الکتریکی تا 120 کیلومتر/ساعت.
- باتری:لیتیوم-یون با ظرفیت 7.1 کیلووات ساعت؛ امکان شارژ کامل در 3 ساعت با پریز خانگی.
مصرف سوخت و آلایندگی:
با وجود قدرت بالا، Bmw 220i 2016_2017 مصرف سوخت بسیار بهینهای دارد. مصرف متوسط این خودرو در بزرگراه حدود 2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این مدل نیز مطابق با استانداردهای Euro 6 طراحی شده و آلایندگی کمی دارد.
طراحی و فضای داخلی خودرو
نمای بیرونی دارای طراحی آیرودینامیک ، درهای پروانه ای، چراغهای LED لیزر (اختیاری) و رنگبندی منحصر به فرد است.بدنه خودرو ترکیبی از آلومینیوم و فیبرکربن (CFRP) برای کاهش وزن (1540 کیلوگرم) است. فضای داخلی با مواد اولیه مرغوب مانند چرم کاریند، فیبرکربن بافته شده و آلومینیوم سندبلاست شده طراحی شده است. صندلیهای اسپرت با پشتیبانی جانبی و تنظیمات الکتریکی راحتی را در سفرهای طولانی تضمین میکنند.
فضای سر و پا برای سرنشینان جلو بسیار مناسب است، اما صندلیهای عقب برای بزرگسالان محدودیت دارد و بیشتر مناسب کودکان یا بار سبک است و فضای صندوق عقب حدود 154 لیتر است.
ایمنی و سیستمهای کمک راننده
این خودرو با سیستمهای ایمنی پیشرفته ترمز اضطراری خودکار (Automatic Emergency Braking) در نسخههای مجهز به پکیج Driver Assistance، کنترل پایداری دینامیک (Dynamic Stability Control) با ترمز دیفرانسیل،هشدار خروج از خط (LDW) و شش کیسه هوا (شامل کیسههای سر و پهلو) ایمنی سرنشینان را تضمین میکند.
در این مدل شاسی تقویت شده با فولاد پر استحکام برای جبران نبود سقف ثابت و افزایش ایمنی در تصادفات در نظر گرفته شده است. همچنین روی این خودرو دوربین 360 درجه و سنسور پارک خودکار نصب شده است.
- فناوریهای پیشرفته:
- نمایشگر دیجیتال 8.8 اینچی برای پنل ابزار و صفحه لمسی 10.25 اینچی iDrive.
- قابلیت اتصال Apple CarPlay و ناوبری حرفهای.
- سیستم صوتی هارمن کاردن با 12 اسپیکر.
- هد-آپ دیسپلی با رزولوشن بالا برای نمایش اطلاعات حیاتی مانند سرعت و جهت یابی روی شیشه ی جلو.
- سنسور پارک.
شیشه فابریک بی ام و Bmw i8 2015_2016 یکی از اجزای حیاتی این خودروی اسپرت لوکس است که نه تنها ایمنی سرنشینان را تضمین میکند، بلکه به طراحی پر ابهت و آیرودینامیک این مدل نیز هویت میبخشد. استفاده از شیشه اصلی فابریک (OEM) برای حفظ ارزش خودرو، ضروری است.
شیشه فابریک
شیشه فابریک ماشین همان شیشهای است که در کارخانه تولید خودرو نصب میشود و به عنوان یکی از اجزای اصلی خودرو به حساب میآید. این شیشه توسط تولیدکنندگان معتبر ساخته میشود و تمامی استانداردهای ایمنی، کیفیت و دوام را دارد.
شیشه خودرو به عنوان یک محافظ بین داخل خودرو و محیط بیرون عمل میکند. این شیشه از سرنشینان در برابر شرایط مختلف جوی مانند گرما و سرما، باد و طوفان، باران، تگرگ و برف محافظت میکند.
شیشه جلو خودرو: شیشه جلو از دو یا چند لایه شیشه و یک لایه پلاستیک (مثل پی وی بی PVB) ساخته میشود که با فشار و حرارت به هم چسبانده میشوند. روش ساخت این شیشه به این صورت است که ابتدا دو لایه شیشه به اندازههای مناسب برش داده میشوند. سپس یک لایه نازک از پلاستیک PVB بین این دو لایه شیشه قرار میگیرد. این مجموعه تحت فشار و حرارت بالا در یک دستگاه مخصوص قرار داده میشود تا لایههای شیشه و پلاستیک به هم چسبیده و به صورت یکپارچه و مقاوم درآید . این فرآیند باعث میشود که شیشه جلوی خودرو استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد، و در صورت شکستگی به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود و از آسیب به سرنشینان جلوگیری شود.
برای شیشههای عقب و جانبی خودرو: بیشتر خودروها، معمولاً از شیشههای سکوریت یا نشکن استفاده میشود. این نوع شیشهها در صورت ضربه و شکستگی، به دلیل الگوی خاص شکست، آسیب جدی به سرنشینان وارد نمیکنند.
به طور کلی، شیشه سکوریت در دمای 600 تا 800 درجه سانتیگراد پس از شکلدهی و برش، حرارت داده شده و سپس به سرعت سرد میشود. این فرآیند استحکام و مقاومت شیشه را پنج تا ده برابر افزایش میدهد. علاوه بر این، شوک حرارتی ناشی از سرد شدن سریع باعث میشود که در صورت ضربه شدید، شیشه به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود، که این امر میزان آسیبدیدگی به سرنشینان را کاهش میدهد.
همانطور که میدانید قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعههای فرابنفش خورشید میتواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت فرد داشته باشد و حتی خطر ابتلا به چندین بیماری مرتبط با تشعشعات خورشید را افزایش دهد. در ادامه توضیحاتی در مورد نور خورشید داده خواهد شد و سپس بررسی میکنیم که شیشه فابریک چه مقدار از این اشعهها مضر نور خورشید را حذف میکند.
اشعه UV
نور خورشید از سه بخش اصلی تشکیل شده است: نور مرئی، گرما (اشعه مادون قرمز) و پرتو فرابنفش (UV). پرتو فرابنفش خود به سه دسته تقسیم میشود:
- UVA با طول موج ۳۱۵ تا ۴۰۰ نانومتر
- UVB با طول موج ۲۸۰ تا ۳۱۵ نانومتر
- UVC با طول موج ۱۰۰ تا ۲۸۰ نانومتر
جو زمین بخش زیادی از اشعههای UVC را جذب میکند، در نتیجه پرتوی که به سطح زمین میرسد عمدتاً از نوع A و مقدار کمتری از نوع B است. اشعه UVB به دلیل طول موج کوتاهتر، انرژی بیشتری دارد و مستقیماً بر لایههای بیرونی پوست اثر میگذارد. همین ویژگی باعث میشود که عامل اصلی سوختگی پوست در برابر آفتاب باشد.
شیشههای فابریک خودرو، بهویژه در بخش جلو، توانایی نسبتاً خوبی در کاهش شدت تابش اشعه UVB دارند و به همین دلیل تا حدودی از سوختگیهای ناشی از آن جلوگیری میکنند. با این حال، این نوع شیشهها قادر نیستند به طور کامل جلوی عبور اشعه UVA و همچنین گرمای ناشی از مادون قرمز را بگیرند.
اگر بهدنبال محافظت بیشتر در برابر اشعههای مضر خورشید و کاهش محسوس دمای کابین خودرو هستید، شیشه سولار بی ام و Bmw i8 گزینهای بسیار مناسب و حرفهایست.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.