بی ام و 320i سری 2 کروک (F22) در بازه 2017 تا 2018، با طراحی جمع و جور، موتورهای توربوشارژ قدرتمند و پلتفرم راننده محور، به عنوان یکی از محبوب ترین کوپه های کامپکت لوکس در بازار شناخته میشد. این خودرو که بر پایه ی فلسفه ی «رانندگی ناب» بی ام و ساخته شده، ترکیبی از عملکرد پویا، فناوری های مدرن و طراحی جذاب را ارائه می دهد. سری 2 کروک با سیستم محرک عقب یا تمام چرخ (xDrive)، رقیبی مستقیم برای آئودی A3 کروک و مرسدس CLA است. از ویژگیهای بارز این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
مشخصات فنی موتور
بی ام و سری 2 کروک در طول دوره ی تولید (2018-2017)، دو مدل موتور توربوشارژ 4 سیلندر و 6 سیلندر عرضه کرده است:
موتور بنزینی مدل 220i کد N48B20
-
- موتور 4 سیلندر خطی توربوشارژ با حجم 2.0 لیتر.
- قدرت 184 اسب بخار در 5000-6500 دور بر دقیقه.
- گشتاور 270 نیوتنمترمدل در 1350-4600 دور بر دقیقه .
- شتاب 0-100 کیلومتر: 7.2 ثانیه (با گیربکس اتوماتیک).
موتور بنزینی مدل 230i کد N58B30
- موتور 6 سیلندر خطی توربوشارژ با حجم 3.0 لیتر.
- قدرت 252 اسب بخار در 5200-6500 دور بر دقیقه.
- گشتاور 350 نیوتنمتر در 1450-4800 دور بر دقیقه .
- شتاب 0-100 کیلومتر: 5.5 ثانیه (با گیربکس اتوماتیک).
سیستمهای انتقال قدرت:
- گیربکس:
6 سرعته دستی (استاندارد برای مدلهای پایه)
8 سرعته اتوماتیک اسپرت Steptronic (اختیاری). - سیستم محرک محور عقب (sDrive) یا تمام چرخ (xDrive) برای مدلهای خاص.
مصرف سوخت و آلایندگی:
- در موتور مدل 220i :مصرف سوخت بنزین تقریبا حدود 5.8 لیتر در 100 کیلومتر است.
- در موتور مدل 230i :مصرف سوخت بنزین تقریبا حدود 6.5 لیتر در 100 کیلومتر است.
طراحی و فضای داخلی خودرو
فضای داخلی با مواد اولیه مرغوب مانند چرم داکوتا، آلومینیوم براشد(Brushed) و پلاستیکهای نرم طراحی شده است. صندلیهای اسپرت با پشتیبانی جانبی و تنظیمات الکتریکی (اختیاری گرمایش/تهویه) راحتی را در سفرهای طولانی تضمین میکنند.
فضای سر و پا برای سرنشینان جلو بسیار مناسب است، اما صندلیهای عقب برای بزرگسالان محدودیت دارد و بیشتر مناسب کودکان یا بار سبک است و فضای صندوق عقب حدود 390 لیتر است.
ایمنی و سیستمهای کمک راننده
این خودرو با سیستمهای ایمنی پیشرفته ترمز اضطراری خودکار (Automatic Emergency Braking) در نسخههای مجهز به پکیج Driver Assistance، کنترل پایداری دینامیک (Dynamic Stability Control) با ترمز دیفرانسیل،هشدار خروج از خط (LDW) و شش کیسه هوا (شامل کیسههای سر و پهلو) ایمنی سرنشینان را تضمین میکند.
در این مدل شاسی تقویت شده با فولاد پر استحکام برای جبران نبود سقف ثابت و افزایش ایمنی در تصادفات در نظر گرفته شده است.
- فناوریهای پیشرفته:
- صفحه نمایش 6.5 اینچی (اختیاری 8.8 اینچی با ناوبری حرفهای) و کنترل از طریق تاچ پد یا فرمان چند منظوره.
- سیستم صوتی هارمن کاردن با 12 اسپیکر یا آپشن سیستم هارمن کاردن با 16 اسپیکر.
- هد-آپ دیسپلی با رزولوشن بالا .
- سنسور پارک.
- سقف پانوراما (اختیاری).
شیشه فابریک بی ام و 8 Bmw 320i 2017 _ 201 سری 2 کروک یکی از اجزای حیاتی این خودروی اسپرت لوکس است که نه تنها ایمنی سرنشینان را تضمین میکند، بلکه به طراحی پر ابهت و آیرودینامیک این مدل نیز هویت میبخشد. استفاده از شیشه اصلی فابریک (OEM) برای حفظ ارزش خودرو، ضروری است.
شیشه فابریک
شیشه فابریک ماشین همان شیشهای است که در کارخانه تولید خودرو نصب میشود و به عنوان یکی از اجزای اصلی خودرو به حساب میآید. این شیشه توسط تولیدکنندگان معتبر ساخته میشود و تمامی استانداردهای ایمنی، کیفیت و دوام را دارد.
شیشه خودرو به عنوان یک محافظ بین داخل خودرو و محیط بیرون عمل میکند. این شیشه از سرنشینان در برابر شرایط مختلف جوی مانند گرما و سرما، باد و طوفان، باران، تگرگ و برف محافظت میکند.
شیشه جلو خودرو: شیشه جلو از دو یا چند لایه شیشه و یک لایه پلاستیک (مثل پی وی بی PVB) ساخته میشود که با فشار و حرارت به هم چسبانده میشوند. روش ساخت این شیشه به این صورت است که ابتدا دو لایه شیشه به اندازههای مناسب برش داده میشوند. سپس یک لایه نازک از پلاستیک PVB بین این دو لایه شیشه قرار میگیرد. این مجموعه تحت فشار و حرارت بالا در یک دستگاه مخصوص قرار داده میشود تا لایههای شیشه و پلاستیک به هم چسبیده و به صورت یکپارچه و مقاوم درآید . این فرآیند باعث میشود که شیشه جلوی خودرو استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد، و در صورت شکستگی به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود و از آسیب به سرنشینان جلوگیری شود.
برای شیشههای عقب و جانبی خودرو: بیشتر خودروها، معمولاً از شیشههای سکوریت یا نشکن استفاده میشود. این نوع شیشهها در صورت ضربه و شکستگی، به دلیل الگوی خاص شکست، آسیب جدی به سرنشینان وارد نمیکنند.
به طور کلی، شیشه سکوریت در دمای 600 تا 800 درجه سانتیگراد پس از شکلدهی و برش، حرارت داده شده و سپس به سرعت سرد میشود. این فرآیند استحکام و مقاومت شیشه را پنج تا ده برابر افزایش میدهد. علاوه بر این، شوک حرارتی ناشی از سرد شدن سریع باعث میشود که در صورت ضربه شدید، شیشه به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود، که این امر میزان آسیبدیدگی به سرنشینان را کاهش میدهد.
همانطور که میدانید قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعههای فرابنفش خورشید میتواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت فرد داشته باشد و حتی خطر ابتلا به چندین بیماری مرتبط با تشعشعات خورشید را افزایش دهد. در ادامه توضیحاتی در مورد نور خورشید داده خواهد شد و سپس بررسی میکنیم که شیشه فابریک چه مقدار از این اشعهها مضر نور خورشید را حذف میکند.
اشعه UV
نور خورشید از سه بخش اصلی تشکیل شده است: نور مرئی، گرما (اشعه مادون قرمز) و پرتو فرابنفش (UV). پرتو فرابنفش خود به سه دسته تقسیم میشود:
- UVA با طول موج ۳۱۵ تا ۴۰۰ نانومتر
- UVB با طول موج ۲۸۰ تا ۳۱۵ نانومتر
- UVC با طول موج ۱۰۰ تا ۲۸۰ نانومتر
جو زمین بخش زیادی از اشعههای UVC را جذب میکند، در نتیجه پرتوی که به سطح زمین میرسد عمدتاً از نوع A و مقدار کمتری از نوع B است. اشعه UVB به دلیل طول موج کوتاهتر، انرژی بیشتری دارد و مستقیماً بر لایههای بیرونی پوست اثر میگذارد. همین ویژگی باعث میشود که عامل اصلی سوختگی پوست در برابر آفتاب باشد.
شیشههای فابریک خودرو، بهویژه در بخش جلو، توانایی نسبتاً خوبی در کاهش شدت تابش اشعه UVB دارند و به همین دلیل تا حدودی از سوختگیهای ناشی از آن جلوگیری میکنند. با این حال، این نوع شیشهها قادر نیستند به طور کامل جلوی عبور اشعه UVA و همچنین گرمای ناشی از مادون قرمز را بگیرند.
اگر بهدنبال محافظت بیشتر در برابر اشعههای مضر خورشید و کاهش محسوس دمای کابین خودرو هستید، شیشه سولار بی ام و Bmw 320i سری ۲ کروک گزینهای بسیار مناسب و حرفهایست.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.