متین گلس

شیشه فابریک بی ام و Bmw z4 2013_2015

15,500,000 تومان148,000,000 تومان

شناسه محصول: نامعلوم دسته: برند:

بی ام و Z4 نسل دوم (E89) که در بازه 2013 تا 2015 تولید شد، با طراحی جذاب سقف جمع شونده (Retractable Hardtop) و موتورهای قدرتمند توربوشارژ، به عنوان یکی از نمادین ترین رودستر‌های لوکس بازار شناخته می‌شود. این خودرو ترکیبی از حس رانندگی اسپرت، فناوری پیشرفته و طراحی پرطرفدار بی ام و را ارائه می‌دهد. Z4 در این سالها با بهره‌گیری از پلتفرم اختصاصی و سیستم تعلیق اسپرت، رقیبی سرسخت برای مدل هایی مانند پورشه باکستر و مرسدس SLK بود. از ویژگی‌های بارز این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشخصات فنی موتور

بی ام و X4 در طول دوره ی تولید (2015-2013)، سه مدل موتور بنزینی توربوشارژ عرضه کرده است:

موتور بنزینی مدل sDrive20i و sDrive28i کد N20B20

  • موتور 4 سیلندر خطی توربوشارژ با حجم 2.0 لیتر.
  • قدرت 184 اسب بخار مدل (sDrive20i) یا 245 اسب بخار مدل (sDrive28i) در 5000-6500 دور بر دقیقه.
  • گشتاور 270 نیوتن‌مترمدل (sDrive20i) یا 350 نیوتن‌متر مدل (sDrive28i) در 1250-4800 دور بر دقیقه .
  • شتاب 0-100 کیلومتر: 5.7 ثانیه (با گیربکس اتوماتیک).

موتور بنزینی مدل sDrive35i کد N55B30

  • موتور 6 سیلندر خطی توربوشارژ با حجم 3.0 لیتر.
  • قدرت 306 اسب بخار در 5800-6400 دور بر دقیقه.
  • گشتاور 400 نیوتن‌متر در 1200-5000 دور بر دقیقه .
  • شتاب 0-100 کیلومتر: 5.1 ثانیه (با گیربکس اتوماتیک).

موتور بنزینی مدل sDrive35is کد N54B30

  • موتور 6 سیلندر خطی توربوشارژ با دو توربو.
  • قدرت 40 اسب بخار در 5900 دور بر دقیقه.
  • گشتاور 450 نیوتن‌متر در 1500-4500 دور بر دقیقه .
  • شتاب 0-100 کیلومتر: 4.8 ثانیه (با گیربکس اتوماتیک).

سیستمهای انتقال قدرت:

  • گیربکس:
    6 سرعته دستی (استاندارد برای مدلهای پایه)
    8 سرعته اتوماتیک اسپرت Steptronic (اختیاری).
  • سیستم محرک محور عقب (sDrive).

مصرف سوخت و آلایندگی:

  • در موتور مدل xDrive20i :مصرف سوخت بنزین تقریبا حدود 7 لیتر در 100 کیلومتر است.
  • در موتور مدل xDrive28i :مصرف سوخت بنزین تقریبا حدود 6.3 لیتر در 100 کیلومتر است.
  • در موتور مدل sDrive35i :مصرف سوخت بنزین تقریبا حدود 7.5 لیتر در 100 کیلومتر است.
  • در موتور مدل sDrive35i :مصرف سوخت بنزین تقریبا حدود 8 لیتر در 100 کیلومتر است.

طراحی و فضای داخلی خودرو

فضای داخلی با مواد اولیه مرغوب مانند چرم داکوتا، آلومینیوم براشد(Brushed) و چوب اشپیلر طراحی شده است. صندلی‌های اسپرت با پشتیبانی جانبی و تنظیمات الکتریکی (اختیاری گرمایش/تهویه) راحتی را در پیست و شهر تضمین می‌کنند.
در این مدل سقف خودرو در 19 ثانیه جمع می‌شود و فضای صندوق عقب را از 310 لیتر به 180 لیتر کاهش می‌دهد.
فضای داخل خودرو برای راننده و سرنشین جلو مناسب است، اما فضای پا در عقب بسیار محدود و بیشتر برای بار سبک کاربرد دارد.

ایمنی و سیستم‌های کمک راننده

این خودرو با سیستم‌های ایمنی پیشرفته ترمز اضطراری خودکار (Automatic Emergency Braking) در نسخه‌های مجهز به پکیج Driver Assistance، کنترل پایداری دینامیک (Dynamic Stability Control) با ترمز دیفرانسیل و شش کیسه هوا (شامل کیسه‌های سر و پهلو) ایمنی سرنشینان را تضمین می‌کند.
در این مدل شاسی تقویت شده با فولاد پر استحکام برای جبران نبود سقف ثابت و افزایش ایمنی در تصادفات در نظر گرفته شده است.

  • فناوریهای پیشرفته:
    • صفحه نمایش 6.5 اینچی (اختیاری 8.8 اینچی با ناوبری پرواضح) با سیستم ناوبری حرفهای و قابلیت اتصال Bluetooth.
    • سیستم صوتی هارمن کاردن با 12 اسپیکر یا آپشن سیستم Bang & Olufsen با 14 اسپیکر.
    • هد-آپ دیسپلی با رزولوشن بالا .
    • سقف پانوراما.

شیشه فابریک بی ام و Bmw z4 2013_2015 یکی از اجزای حیاتی این خودروی اسپرت لوکس است که نه تنها ایمنی سرنشینان را تضمین می‌کند، بلکه به طراحی پر ابهت و آیرودینامیک این مدل نیز هویت می‌بخشد. استفاده از شیشه اصلی فابریک (OEM) برای حفظ ارزش خودرو، ضروری است.

شیشه فابریک

شیشه فابریک ماشین همان شیشه‌ای است که در کارخانه تولید خودرو نصب می‌شود و به عنوان یکی از اجزای اصلی خودرو به حساب می‌آید. این شیشه‌ توسط تولیدکنندگان معتبر ساخته می‌شود و تمامی استانداردهای ایمنی، کیفیت و دوام را دارد.

شیشه خودرو به عنوان یک محافظ بین داخل خودرو و محیط بیرون عمل می‌کند. این شیشه از سرنشینان در برابر شرایط مختلف جوی مانند گرما و سرما، باد و طوفان، باران، تگرگ و برف محافظت می‌کند.

شیشه جلو خودرو: شیشه جلو از دو یا چند لایه شیشه و یک لایه پلاستیک (مثل پی وی بی PVB) ساخته می‌شود که با فشار و حرارت به هم چسبانده می‌شوند. روش ساخت این شیشه به این صورت است که ابتدا دو لایه شیشه به اندازه‌های مناسب برش داده می‌شوند. سپس یک لایه نازک از پلاستیک PVB بین این دو لایه شیشه قرار می‌گیرد. این مجموعه تحت فشار و حرارت بالا در یک دستگاه مخصوص قرار داده می‌شود تا لایه‌های شیشه و پلاستیک به هم چسبیده و به صورت یک‌پارچه و مقاوم درآید . این فرآیند باعث می‌شود که شیشه جلوی خودرو استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد، و در صورت شکستگی به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود و از آسیب به سرنشینان جلوگیری شود.

برای شیشه‌های عقب و جانبی خودرو: بیشتر خودروها، معمولاً از شیشه‌های سکوریت یا نشکن استفاده می‌شود. این نوع شیشه‌ها در صورت ضربه و شکستگی، به دلیل الگوی خاص شکست، آسیب جدی به سرنشینان وارد نمی‌کنند.

به طور کلی، شیشه سکوریت در دمای 600 تا 800 درجه سانتی‌گراد پس از شکل‌دهی و برش، حرارت داده شده و سپس به سرعت سرد می‌شود. این فرآیند استحکام و مقاومت شیشه را پنج تا ده برابر افزایش می‌دهد. علاوه بر این، شوک حرارتی ناشی از سرد شدن سریع باعث می‌شود که در صورت ضربه شدید، شیشه به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود، که این امر میزان آسیب‌دیدگی به سرنشینان را کاهش می‌دهد.

همان‌طور که می‌دانید قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه‌های فرابنفش خورشید می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت فرد داشته باشد و حتی خطر ابتلا به چندین بیماری مرتبط با تشعشعات خورشید را افزایش دهد. در ادامه توضیحاتی در مورد نور خورشید داده خواهد شد و سپس بررسی می‌کنیم که شیشه فابریک چه مقدار از این اشعه‌ها مضر نور خورشید را حذف می‌کند.

اشعه UV

نور خورشید از سه بخش اصلی تشکیل شده است: نور مرئی، گرما (اشعه مادون قرمز) و پرتو فرابنفش (UV). پرتو فرابنفش خود به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • UVA با طول موج ۳۱۵ تا ۴۰۰ نانومتر
  • UVB با طول موج ۲۸۰ تا ۳۱۵ نانومتر
  • UVC با طول موج ۱۰۰ تا ۲۸۰ نانومتر

جو زمین بخش زیادی از اشعه‌های UVC را جذب می‌کند، در نتیجه پرتوی که به سطح زمین می‌رسد عمدتاً از نوع A و مقدار کمتری از نوع B است. اشعه UVB به دلیل طول موج کوتاه‌تر، انرژی بیشتری دارد و مستقیماً بر لایه‌های بیرونی پوست اثر می‌گذارد. همین ویژگی باعث می‌شود که عامل اصلی سوختگی پوست در برابر آفتاب باشد.

شیشه‌های فابریک خودرو، به‌ویژه در بخش جلو، توانایی نسبتاً خوبی در کاهش شدت تابش اشعه UVB دارند و به همین دلیل تا حدودی از سوختگی‌های ناشی از آن جلوگیری می‌کنند. با این حال، این نوع شیشه‌ها قادر نیستند به طور کامل جلوی عبور اشعه UVA و همچنین گرمای ناشی از مادون قرمز را بگیرند.

اگر به‌دنبال محافظت بیشتر در برابر اشعه‌های مضر خورشید و کاهش محسوس دمای کابین خودرو هستید، شیشه سولار  بی ام و Bmw z4 گزینه‌ای بسیار مناسب و حرفه‌ای‌ست.

 

شیشه فابریک

شیشه فابریک جلو, شیشه فابریک درب جلو سمت چپ, شیشه فابریک درب جلو سمت راست, شیشه فابریک درب عقب سمت چپ, شیشه فابریک درب عقب سمت راست, شیشه فابریک عقب

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شیشه فابریک بی ام و Bmw z4 2013_2015”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید