بی ام و 125i کروک (E82) با طراحی جمع و جور و موتور 6 سیلندر خطی، یکی از محبوبترین خودروهای اسپرت شهری در اواخر دهه 2000 است. این خودرو که بر پایه پلتفرم مشترک با مدل M Coupe ساخته شده، ترکیبی از لذت رانندگی دینامیک و قیمت مقرونبهصرفه را ارائه میدهد.در این مدل سقف قابلیت جمع شوندگی دارد و معمولاً از جنس پارچه ساخته شده است. از ویژگیهای بارز این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
مشخصات فنی موتور
موتور N55B30:
- 6 سیلندر خطی با حجم 3.0 لیتر.
- قدرت 218 اسب بخار در 6100 دور بر دقیقه.
- گشتاور 270 نیوتنمتر در 2400–4200 دور بر دقیقه.
سیستمهای انتقال قدرت:
- گیربکس: 6 سرعته دستی (استاندارد) یا 6 سرعته اتوماتیک Steptronic (اختیاری).
- شتاب 0–100 کیلومتر: 6.4 ثانیه (در حالت گیربکس دستی) و 6.8 ثانیه (در حالت گیربکس اتوماتیک).
کروک به دلیل مکانیسم سقف و تقویتهای ساختاری برای جبران نبود سقف ثابت، سنگین تر نسبت به کوپه است (تقریباً 150–200 کیلوگرم بیشتر). این وزن اضافه ممکن است باعث شتاب کمی ضعیف تر و کاهش چابکی در پیچها شود.
مصرف سوخت و آلایندگی
با وجود قدرت بالا، بی ام و Bmw 125i 2008_2010 کروک مصرف سوخت نسبتاً بهینهای دارد. مصرف متوسط این خودرو در بزرگراه حدود 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
فضای داخلی خودرو
فضای داخلی بی ام و Bmw 125i 2008_2010 کروک با استفاده از مواد باکیفیت مانند چرم داکوتا، آلومینیوم براق حس لوکس و راحتی را به نمایش میگذارد.صندلیها با پوشش چرم و دوختهای ظریف، حسی از شیکی و راحتی ایجاد میکنند. تمام اجزای داخلی با دقت بالا ساخته شدهاند و کیفیت ساخت برتر خود را نشان میدهند.
فضای صندوق عقب با جمع شدن سقف کاهش مییابد. فضای سر برای سرنشینان عقب ممکن است محدودتر باشد (بهویژه هنگام بسته بودن سقف).
ایمنی و سیستمهای کمک راننده
این خودرو با سیستمهای ایمنی پیشرفته ترمز اضطراری خودکار (Automatic Emergency Braking) و کنترل پایداری دینامیک (Dynamic Stability Control) و شش کیسه هوا ایمنی سرنشینان را تضمین میکند.
همچنین در این مدل به دلیل نبود سقف ثابت، از تقویتهای اضافی در شاسی استفاده میکند تا استحکام را حفظ کند. سیستمهای محافظتی مانند میله ضد غلتش خودکار در کروک وجود دارد.
- فناوریهای پیشرفته:
- صفحه نمایش 6.5 اینچی
- سیستم صوتی هارمن کاردن با 10 اسپیکر
شیشه فابریک بی ام و Bmw 125i 2008_2010 کروک یکی از اجزای حیاتی این خودروی اسپرت لوکس است که نه تنها ایمنی سرنشینان را تضمین میکند، بلکه به طراحی پر ابهت و آیرودینامیک این مدل نیز هویت میبخشد. استفاده از شیشه اصلی فابریک (OEM) برای حفظ ارزش خودرو، ضروری است.
شیشه فابریک
شیشه فابریک ماشین همان شیشهای است که در کارخانه تولید خودرو نصب میشود و به عنوان یکی از اجزای اصلی خودرو به حساب میآید. این شیشه توسط تولیدکنندگان معتبر ساخته میشود و تمامی استانداردهای ایمنی، کیفیت و دوام را دارد.
شیشه خودرو به عنوان یک محافظ بین داخل خودرو و محیط بیرون عمل میکند. این شیشه از سرنشینان در برابر شرایط مختلف جوی مانند گرما و سرما، باد و طوفان، باران، تگرگ و برف محافظت میکند.
شیشه جلو خودرو: شیشه جلو از دو یا چند لایه شیشه و یک لایه پلاستیک (مثل پی وی بی PVB) ساخته میشود که با فشار و حرارت به هم چسبانده میشوند. روش ساخت این شیشه به این صورت است که ابتدا دو لایه شیشه به اندازههای مناسب برش داده میشوند. سپس یک لایه نازک از پلاستیک PVB بین این دو لایه شیشه قرار میگیرد. این مجموعه تحت فشار و حرارت بالا در یک دستگاه مخصوص قرار داده میشود تا لایههای شیشه و پلاستیک به هم چسبیده و به صورت یکپارچه و مقاوم درآید . این فرآیند باعث میشود که شیشه جلوی خودرو استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد، و در صورت شکستگی به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود و از آسیب به سرنشینان جلوگیری شود.
برای شیشههای عقب و جانبی خودرو: بیشتر خودروها، معمولاً از شیشههای سکوریت یا نشکن استفاده میشود. این نوع شیشهها در صورت ضربه و شکستگی، به دلیل الگوی خاص شکست، آسیب جدی به سرنشینان وارد نمیکنند.
به طور کلی، شیشه سکوریت در دمای 600 تا 800 درجه سانتیگراد پس از شکلدهی و برش، حرارت داده شده و سپس به سرعت سرد میشود. این فرآیند استحکام و مقاومت شیشه را پنج تا ده برابر افزایش میدهد. علاوه بر این، شوک حرارتی ناشی از سرد شدن سریع باعث میشود که در صورت ضربه شدید، شیشه به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود، که این امر میزان آسیبدیدگی به سرنشینان را کاهش میدهد.
همانطور که میدانید قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعههای فرابنفش خورشید میتواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت فرد داشته باشد و حتی خطر ابتلا به چندین بیماری مرتبط با تشعشعات خورشید را افزایش دهد. در ادامه توضیحاتی در مورد نور خورشید داده خواهد شد و سپس بررسی میکنیم که شیشه فابریک چه مقدار از این اشعهها مضر نور خورشید را حذف میکند.
اشعه UV
نور خورشید از سه بخش اصلی تشکیل شده است: نور مرئی، گرما (اشعه مادون قرمز) و پرتو فرابنفش (UV). پرتو فرابنفش خود به سه دسته تقسیم میشود:
- UVA با طول موج ۳۱۵ تا ۴۰۰ نانومتر
- UVB با طول موج ۲۸۰ تا ۳۱۵ نانومتر
- UVC با طول موج ۱۰۰ تا ۲۸۰ نانومتر
جو زمین بخش زیادی از اشعههای UVC را جذب میکند، در نتیجه پرتوی که به سطح زمین میرسد عمدتاً از نوع A و مقدار کمتری از نوع B است. اشعه UVB به دلیل طول موج کوتاهتر، انرژی بیشتری دارد و مستقیماً بر لایههای بیرونی پوست اثر میگذارد. همین ویژگی باعث میشود که عامل اصلی سوختگی پوست در برابر آفتاب باشد.
شیشههای فابریک خودرو، بهویژه در بخش جلو، توانایی نسبتاً خوبی در کاهش شدت تابش اشعه UVB دارند و به همین دلیل تا حدودی از سوختگیهای ناشی از آن جلوگیری میکنند. با این حال، این نوع شیشهها قادر نیستند به طور کامل جلوی عبور اشعه UVA و همچنین گرمای ناشی از مادون قرمز را بگیرند.
اگر بهدنبال محافظت بیشتر در برابر اشعههای مضر خورشید و کاهش محسوس دمای کابین خودرو هستید، شیشه سولار بی ام و Bmw 125i کروک گزینهای بسیار مناسب و حرفهایست.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.