بی ام و BMW 530i 2017–2018 سری 5 سدان، ترکیبی هوشمندانه از لوکس، عملکرد و فناوری پیشرفته در کلاس سدانهای اجرایی است. این خودرو بر پایه پلتفرم مدرن G30 طراحی شده و با خطوط پویا، طراحی اسپرت و ارتفاع پایین، هویتی باشکوه و اسپرت را ارائه میدهد. مناسب برای رانندگی روزمره و سفرهای طولانی، این مدل با فضای داخلی مجلل، عملکرد نرم و فناوریهای روز، تجربهای بینظیر را برای راننده و سرنشینان خلق میکند. از ویژگیهای بارز این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
مشخصات فنی موتور
- موتور B48B20
- 4 سیلندر خطی توربوشارژ با حجم 2 لیتر و فناوری TwinPower Turbo.
- قدرت 248 اسب بخار در 5200-6500 دور بر دقیقه.
- گشتاور 350 نیوتنمتر در 1450–4800 دور بر دقیقه.
- مجهز به سیستم تزریق مستقیم بنزین، سیستم تغییر فاز دریچهها (Valvetronic) و مدیریت هوشمند مصرف سوخت.
سیستمهای انتقال قدرت:
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک Steptronic (استاندارد) با قابلیت تعویض دنده پدالی.
- شتاب 0–100 کیلومتر: 6 ثانیه
- سیستم محرک عقب (RWD) یا تمامچرخمحور (xDrive) به صورت یک آپشن است.
مصرف سوخت و آلایندگی
با وجود قدرت بالا، بی ام و Bmw 530i 2017_2018 مصرف سوخت نسبتا بهینهای دارد. مصرف متوسط این خودرو در بزرگراه حدود 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
فضای داخلی خودرو
فضای داخلی بی ام و Bmw 530i 2017_2018 با استفاده از مواد اولیه مرغوب مانند چرم داکوتا یا ناپا، آلومینیوم براق، تزیینات کروم و چوب طبیعی حس لوکس و راحتی را به نمایش میگذارد.صندلیهای اسپرت با تنظیم برقی، گرمکن و تهویه (اختیاری) و پشتیبانی جانبی، حسی از شیکی و راحتی ایجاد میکنند. تمام اجزای داخلی با دقت بالا ساخته شدهاند و کیفیت ساخت برتر خود را نشان میدهند.
فضای صندوق عقب 530 لیتر است و قابل گسترش تا 1500 لیتر، با جمع شدن صندلیها را دارد.
ایمنی و سیستمهای کمک راننده
این خودرو با سیستمهای ایمنی پیشرفته ترمز اضطراری خودکار (Automatic Emergency Braking)، کنترل پایداری دینامیک (Dynamic Stability Control)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)،سیستم هشدار خروج از خط (LDW) و شش کیسه هوا (دو جلو، دو جانبی و دو پردهای) ایمنی سرنشینان را تضمین میکند.
در این مدل کروز کنترل تطبیقی(Adaptive Cruise Control)، دوربین 360 درجه، پارک خودکار و هشدار نقطه کور (Blind Spot Detection) به صورت یک آپشن اختیاری است.
- فناوریهای پیشرفته:
- نمایشگر 10.25 اینچی لمسی با سیستم iDrive 6.0 و پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto.
- ناوبری GPS و دسترسی به اپلیکیشنهای بیامو (اختیاری).
- سیستم پایه با 12 اسپیکر یا هارمن کاردن با 12 اسپیکر یا آپشن Bowers & Wilkins با 16 اسپیکر.
- سقف پانورامیک، گرمکن و تهویه صندلی (اختیاری)
- فرمان اسپرت چندمنظوره با حسگر لمسی.
- هد-آپ دیسپلی برای نمایش اطلاعات حیاتی بر روی شیشه جلو
شیشه فابریک بی ام و Bmw 530i 2017_2018 یکی از اجزای حیاتی این خودروی اسپرت لوکس است که نه تنها ایمنی سرنشینان را تضمین میکند، بلکه به طراحی پر ابهت و آیرودینامیک این مدل نیز هویت میبخشد. استفاده از شیشه اصلی فابریک (OEM) برای حفظ ارزش خودرو، ضروری است.
شیشه فابریک
شیشه فابریک ماشین همان شیشهای است که در کارخانه تولید خودرو نصب میشود و به عنوان یکی از اجزای اصلی خودرو به حساب میآید. این شیشه توسط تولیدکنندگان معتبر ساخته میشود و تمامی استانداردهای ایمنی، کیفیت و دوام را دارد.
شیشه خودرو به عنوان یک محافظ بین داخل خودرو و محیط بیرون عمل میکند. این شیشه از سرنشینان در برابر شرایط مختلف جوی مانند گرما و سرما، باد و طوفان، باران، تگرگ و برف محافظت میکند.
شیشه جلو خودرو: شیشه جلو از دو یا چند لایه شیشه و یک لایه پلاستیک (مثل پی وی بی PVB) ساخته میشود که با فشار و حرارت به هم چسبانده میشوند. روش ساخت این شیشه به این صورت است که ابتدا دو لایه شیشه به اندازههای مناسب برش داده میشوند. سپس یک لایه نازک از پلاستیک PVB بین این دو لایه شیشه قرار میگیرد. این مجموعه تحت فشار و حرارت بالا در یک دستگاه مخصوص قرار داده میشود تا لایههای شیشه و پلاستیک به هم چسبیده و به صورت یکپارچه و مقاوم درآید . این فرآیند باعث میشود که شیشه جلوی خودرو استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد، و در صورت شکستگی به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود و از آسیب به سرنشینان جلوگیری شود.
برای شیشههای عقب و جانبی خودرو: بیشتر خودروها، معمولاً از شیشههای سکوریت یا نشکن استفاده میشود. این نوع شیشهها در صورت ضربه و شکستگی، به دلیل الگوی خاص شکست، آسیب جدی به سرنشینان وارد نمیکنند.
به طور کلی، شیشه سکوریت در دمای 600 تا 800 درجه سانتیگراد پس از شکلدهی و برش، حرارت داده شده و سپس به سرعت سرد میشود. این فرآیند استحکام و مقاومت شیشه را پنج تا ده برابر افزایش میدهد. علاوه بر این، شوک حرارتی ناشی از سرد شدن سریع باعث میشود که در صورت ضربه شدید، شیشه به قطعات کوچک و برنده تبدیل نشود، که این امر میزان آسیبدیدگی به سرنشینان را کاهش میدهد.
همانطور که میدانید قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعههای فرابنفش خورشید میتواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت فرد داشته باشد و حتی خطر ابتلا به چندین بیماری مرتبط با تشعشعات خورشید را افزایش دهد. در ادامه توضیحاتی در مورد نور خورشید داده خواهد شد و سپس بررسی میکنیم که شیشه فابریک چه مقدار از این اشعهها مضر نور خورشید را حذف میکند.
اشعه UV
نور خورشید از سه بخش اصلی تشکیل شده است: نور مرئی، گرما (اشعه مادون قرمز) و پرتو فرابنفش (UV). پرتو فرابنفش خود به سه دسته تقسیم میشود:
- UVA با طول موج ۳۱۵ تا ۴۰۰ نانومتر
- UVB با طول موج ۲۸۰ تا ۳۱۵ نانومتر
- UVC با طول موج ۱۰۰ تا ۲۸۰ نانومتر
جو زمین بخش زیادی از اشعههای UVC را جذب میکند، در نتیجه پرتوی که به سطح زمین میرسد عمدتاً از نوع A و مقدار کمتری از نوع B است. اشعه UVB به دلیل طول موج کوتاهتر، انرژی بیشتری دارد و مستقیماً بر لایههای بیرونی پوست اثر میگذارد. همین ویژگی باعث میشود که عامل اصلی سوختگی پوست در برابر آفتاب باشد.
شیشههای فابریک خودرو، بهویژه در بخش جلو، توانایی نسبتاً خوبی در کاهش شدت تابش اشعه UVB دارند و به همین دلیل تا حدودی از سوختگیهای ناشی از آن جلوگیری میکنند. با این حال، این نوع شیشهها قادر نیستند به طور کامل جلوی عبور اشعه UVA و همچنین گرمای ناشی از مادون قرمز را بگیرند.
اگر بهدنبال محافظت بیشتر در برابر اشعههای مضر خورشید و کاهش محسوس دمای کابین خودرو هستید، شیشه سولار بی ام و Bmw 530i گزینهای بسیار مناسب و حرفهایست.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.